Lăsaţi-mă să plâng… Aproape de cel drag

https://i2.wp.com/static.cinemarx.ro/poze/cache/t26/persoane-mari/2009/12/Johann_Wolfgang_Goethe_1261555973.jpg

Johann Wolfgang Goethe

(1749 – 1832)

http://ro.wikipedia.org/wiki/Johann_Wolfgang_von_Goethe


Lăsaţi-mă să plâng! Încercuit
De noapte, în pustiul fără margini
Cămile dorm şi cei care le mână.
Tăcut veghează-armeanul socotind.
Iar eu, alături, milele socot
Cari de Suleica mă despart; revăd
Supărătoate, lungile-ocolişuri.

Lăsaţi-mă să plâng! nu e ruşine!
Bărbaţii care plâng, sunt buni.
Doar şi Achille-a plâns pentru Brizeis!
Jelit-a Xerxes oastea neînfrântă.
Pe cel iubit ce singur moartea-şi dete
Îl plânse Alexandru.
Lăsaţi-mă sa plâng! sub lacrimi colbul prinde viaţă,
Iar musteşte.

În româneşte de Maria Banuş
Din volumul Goethe - Poezii, Editura Tineretului, 1957

Aproape de cel drag

La tine mă gândesc când valu-n soare,
Pe mări sclipeşte,
Când licărul de lună, din izvoare
Se oglindeşte.

Te văd pe tine când în drum, sub zare
Colb se ridică.
În bezne, când drumeţul pe cărare
E prins de frică.

Te-aud pe tine-n vâjâirea-adâncă
De val, în ropot
Adesea merg s-ascult când, stins, în luncă,
E orice şopot.

Cu tine sunt; de-ai fi cât de departe,
Sunt lângă tine.
Apune; stelele-n curând vor arde.
De-ai fi la mine!

În româneşte de Maria Banuş

Din volumul Goethe - Poezii, Editura Tineretului, 1957

sursa>http://www.cerculpoetilor.net/

Lasati-ma-sa-plang_Johann-Wolfgang-Goethe.html

Pentru fratele meu-Sănătate!

7 răspunsuri la „Lăsaţi-mă să plâng… Aproape de cel drag

  1. Declin
    Într-un interior de seră,
    Se stinge un parfum divin
    De flori de sânge,
    Flori de ceară
    Şi violete în declin…

    Privind decorul trist şi rece,
    Asemena unui covor,
    Un gest, o umbră,
    O tresărire, un ecou…

    Nu e nimic…
    Tăcerea-adâncă domină
    Tragicul declin,
    În care trist şi-ncet se stinge
    Parfumul straniu, dar divin…

    Se schimbă florile-n fantome
    Cu tainice priviri de mort,
    Şi nu ştiu:
    Florile sunt moarte?
    Ori poate sufletul ce port!

Lasă un răspuns

