Până la un punct somnul e regenerare şi hazul plăcere

Prajiturile lui Nastratin

Nastratin Hogea ii spunea intr-o zi veciunului sau:

– Imi plac enorm baclavalele, dar nu izbutesc niciodata sa mananc vreuna.
– Pai de ce?
– Pentru ca baclavalele, cum stii, se fac cu miere si nuci; iar cand avem in casa miere, nu avem nuci si cand avem nuci, nu avem miere
– Totusi, ii spune vecinul, trebuie sa fie si zile, in care aveti in casa si miere, si nuci!

– Da, bineinteles, ii spune Nastratin. Dar atunci nu sunt eu acasa.

Oare noi suntem acasă?

Pana la un punct
Somnul e regenerare,
Daca-l depasesti –
E putrezire.

Da-mi inapoi crinul,
Pe care-l tineam în mana
Si care, în bezna cea mai adanca,
Se deschidea,
Omorandu-mi cu parfumul lui tare
Moartea, cea tematoare de esente.
Moartea omorandu-mi-o de tot,
Crinul,
Pe care-l tineam falnic în mana.

Da-mi-l inapoi!
Visul meu se-ntinde dupa el
Ca o a treia mana.

(Marin Sorescu- Până la un punct)

Oare se poate dormi până trece răul?

Oare se mai poate visa frumos?

Dar dacă nu ai somn ce faci?

Haz de necaz.

Şi tot aşa, până nu te mai iei în serios nici tu.

Dar nu e cazul să cădem în disperare,” tot ce mişcă-n ţara asta, râul, ramul”… înfloreşte pentru tine.

http://sorinalukacs.files.wordpress.com/2009/02/pisici_in_pom.jpg

Dar  stai blând  bla, bla, bla şi copacii vor face… pisici, dar oare copacii care fac pisici cum se numesc?

Lasă un răspuns

