Ceramica

Putem defini Maramureşul ca rai al  trăirilor interioare care transcend prin artă spre lumina sacrală având uneori o vână spirituală neexplicită, boemă, pe care artistul o respiră şi o exprimă ca rod al minţii prin percepţii proprii stocate în ochiul critc.

Mi-am propus să fac cunoscut acest minunat colţişor de rai şi  prin prisma frământării… argilei.

„Ceramica este latura care nu permite sa se faca multe compromisuri. Daca faci prea multe compromisuri, risti ca lucrarea sa devina un kitsch. Foarte multi ceramisti au cazut in panta industriei si vrand sa castige multi bani, nu mai sunt ei… Cand incepi sa-i copiezi pe altii si sa faci produse in serie ca sa castigi bani, nu mai arta, e comert si industrie. Imi doresc sa nu ma schimb si, daca o sa traiesc 80 sau 100 de ani, sa fac tot arta, ceea ce simt ca vine din interior, sa pun pe paleta de lucru trairile mele.

Copilaria mi-am petrecut-o in mare parte la Tulghes, un satuc din preajma Baii Mari. Am avut o copilarie fericita, am copilarit mult printre bivoli. Am fost fascinat de viata de la tara. Perioada copilariei o sa ma urmareasca toata viata, drept pentru care mi-am propus sa readuc la viata unele aspecte de atunci. Toate personajele pe care le-am vazut si le-am admirat pe vremea cand eram copil le vedeam intr-un anume fel. Mi se parea ca toti oamenii pe care-i vedeam umbland desculti prin praf sau la jocurile de la sura aveau niste talpi si niste maini uriase.
De aceea, in lucrarile mele o sa vedeti foarte multa expresivitate a miscarilor, a mainilor, a fetei. Am ramas oarecum marcat de acea perioada din copilaria mea, de oamenii pe care acum ii expun in lucrarile mele din ceramica intr-un stil mai caricatural.

Ma consider un om fericit, implinit. Marea realizare a vietii mele este ca simt protectia lui Dumnezeu si am pace interioara, ceea ce nu se poate cumpara cu bani. Daca e ceva de valoare in viata mea, este faptul ca am descoperit aceasta pace launtrica si ceea ce inseamna munca in liniste si in tihna, fara sefi pe cap, fara sa te intrebe cineva de ce n-ai ajuns la munca la o anumita ora. Asta este luxul vietii mele…..”-http://www.gazetademaramures.ro/fullnews.php?ID=3497

Lasă un răspuns

