În părul toamnei arămii

V-am atins coarda…? OK, hai să mai ascultăm una

Ei, ce ziceţi, sună la fel?

Bine, hai să gândim pragmatic.

Azi nu vreau să fiu nostalgică, n-are decât să se instaleze toamna cu ploile şi frunzele ei ruginii. Azi propun o  seara Demostene Botez.

Toamnă- ploi, roade bogate…, sau nu?

Toamna

Toti acei ce-ntreaga vara
Au lucrat din zori in seara,
Toamna au roade bogate
Au si fructe, si bucate ,
Mere,
Pere,
In panere.
Prune
Bune
Si alune,
Si gutui
amarui,
Cu puf galben
Ca de pui.
Si tot felul de legume,
De nu le mai stii pe nume.

Toamnă-castani, hmmmmmmmmmm!

https://i2.wp.com/www.ovidiux.com/wp-content/uploads/2008/09/castane_mm-300x202.jpg

Castanii

//
Pe sub castani cu frunza mare eu mi-am purtat ades tristetea
Cand parasita sta de vorba cu sine insasi tineretea,
Si miscatoarea lor cupola deasupra-si clatina verdeata,
Parea ca-n jurul meu prin ramuri in mii de palme bate viata;
Iar cateodata crengi uscate pareau cadelnitand un mort.
Pe sub castani cu frunza mare si azi tristetea mea mi-o port.
In dupa-amiezi de primavara subt umbra lor racoritoare,
Pandeam speranta cum se joaca in jucausi banuti de soare,
Si ma-ncercam a lor comoara s-o prind in suflet si s-o strang,
Sa port in mine-un strop de soare cand va fi iarasi ca sa plang.
Pe subt tunele mari de umbra ce-ntind castanii visatori,
In urma ta pe-aceeasi strada am ratacit de-atatea ori;
Din urma am privit adesea ritmarea rochiei pe drum,
Un clopot miscator de linii, de armonie si parfum.
Ca sa mai vad inca o data seninul clarei tale frunti,
Am ratacit atata vreme pe urma pasilor marunti,
Si-n noaptea asta soptitoare de primavara si de luna,
Cand intunericul din juru-mi in suflet parca mi s-aduna,
Eu umblu parasit si singur subt masti de astri ce scanteie,
Pe unde ai trecut tu astazi, pe unde-i calea mea lactee.

Hai, revino, e toamnă iar!

13 răspunsuri la „În părul toamnei arămii

    • Bine ai revenit!
      Imi era dor de tine.
      Am cam calatorit saptamanile astea si probabil o sa fac cateva zile si manastirile de prin Moldova, in luna aceasta.
      Sper ca sunteti cu totii bine.
      Va imbratisam pe toti.

  1. Un lung tren ne pare viata,ne trezim in el mergand,
    Fara sa ne dam noi seama unde ne-am suit si cand.
    Fericirile sunt halte, unde stam cate-un minut;
    Pana cand sa ne dam seama,suna, pleaca a trecut….

    Iar durerile sunt statii lungi, de nu se mai sfarsesc,
    si in ciuda noastra parca tot mai multe se ivesc.
    Arzatori de nerabdare inainte tot privim,
    sa ajungem mai degraba la vreo tinta ce-o dorim.

    Ne trec zilele si anii,clipe scumpe si dureri,
    noi traim hraniti de visuri si-nsetati dupa placeri.
    Multi copii voiosi se urca, cati in drum n-am intalnit!…
    Iar cate-un batran coboara trist, si frant, si istovit.

    Vine odata insa vremea sa ne coboram si noi;
    ce n-am da, atunci, o clipa sa ne-ntoarcem inapoi?
    Dar, pe cand, privind in urma,plangem timpul ce-a trecut,
    suna-n Gara Vesniciei; am trait si n-am stiut!…

    ~Traian Dorz~

    • Trenul din imagine cred că e cel de pe Valea Vaserului. Iubesc zona aceea. E locul în care merg an de an să-mi încarc bateriile. 🙂
      Am fost în urmă cu vre-o 20 de ani şi la casa memorială a lui Traian Dorz. Azi multe din poeziile sale sunt cântate ca pricesne în biserici.
      Mulţumesc pentru amintirile redeschise. 🙂

      • Dragobete

        Un marţisor,eu ţi-am adus.
        Acuma,sta ascuns
        De ochii mei,
        De ochii tai
        De tot ce ne-a patruns..

        Un firicel nevinovat
        Plimbat,purtat,
        Abandonat de doua vieţi
        Mult prea razleţe.

        Sa le uneasca,un marţisor
        De Dragobete…

Lasă un răspuns

