Leapşa

O leapşă, primită de la pisica, care te aruncă în lumea cărţilor, mi-a amintit de vremea copilăriei mele, când am făcut cunoştinţă cu Michel Zevaco, savuram toate romanele scrise de Zevaco.  Îmi picase în mână – Fausta şi Fausta Învinsă, eram fascinată de lumea cavalerilor şi duceselor, nu puteam să mă rup din lumea lor. Dimineaţa devreme, mama îl  întreba oftând pe fratele meu Mai are mult de citit?, iar fratele meu zâmbea, ştia că epoca în care trăiam nu îmi putea trezi atât de mult interesul încât să ies din aventura Faustei şi a lui Pardailean(http://www.wattpad.com/109423-fausta-invinsa-michel-zevaco), iar biata mamă era nevoită să meragă la alimentara din colţ şi să stea singură la rând pentru lapte!

Câte cărţi ai citit până acum în 2010?

Nu atâtea câte mi-aşi fi dorit, dar pot aminti câteva: Lev Şestov-Apoteoza lipsei de temeiuri, Revelaţiile morţii, Noaptea din grădina Ghetsimani , Constantin Noica- Modelul cultural european, W.N.P. Barbellion-Jurnalul unui om dezamăgit, Garth Nix-Sabriel, Maurice Cocagnac-Simbolurile biblice/Lexic teologic, Zaharia Sângeorzan-Monahul de la Rohia, Andrei Pleşu-Minima moralia, Limba păsărilor, Dumitru Stăniloae-Iisus Hristos lumina lumii şi îndumnezeitorul omului, dar am reciti şi o parte din colecţia Filocaliilor, Istoria Bisericiească Universală-I. Rămureanu … Cam atât îmi amintesc, dar nu ocolesc  Biblioteca Judeţeană Petre Dulfu,  Baia Mare, să vă arăt câteva poze:

http://www.glasulmaramuresului.ro/pozegalerie/2009-11-2320__ro__ZA__biblioteca%20judeteana%20(mag).jpg

CABINETULUI DE ISTORIE LOCALĂ „MARAMUREŞ”

https://i0.wp.com/www.bibliotecamm.ro/titulescu/titulescu_3.jpg

SECTIA BRITANNICA

https://i0.wp.com/www.bibliotecamm.ro/britannica/britanica_3.jpg

SALA MULTIMEDIA

https://i0.wp.com/www.bibliotecamm.ro/multimedia/multimedia_1.jpg

SALA DE LECTURĂ

https://i1.wp.com/www.bibliotecamm.ro/multicultural/multicultural_3.jpg

https://i1.wp.com/www.bibliotecamm.ro/sala_lectura/lectura_1.jpg

SECTIA ÎMPRUMUT CARTE PENTRU COPII

https://i0.wp.com/www.bibliotecamm.ro/sectia_copii/copii_6.jpg

https://i1.wp.com/www.bibliotecamm.ro/sectia_copii/copii_5.jpg

SALA DE LECTURA PERIODICE

https://i1.wp.com/www.bibliotecamm.ro/sala_periodice/periodice_2.jpg

SALONUL ARTELOR

http://www.glasulmaramuresului.ro/pozegalerie/2009-03-1329__ro__ZA__Salonul%20prof%20de%20arte%20vizuale%202009%20(FP).jpg

Câte cărţi de ficţiune şi câte de non-ficţiune?

Mai puţine de ficţiune

Care e proporţia de scriitori bărbaţi vs. femei?

Mai mult, bărbaţi, nu pot estima proporţia.

Care e cartea preferată citită până acum în 2010?

Sunt două care m-au impresionat: Jean Kovalevsky-Taina Originilor şi Zaharia Sângeorzan-Monahul de la Rohia

Care e cartea care ţi-a plăcut cel mai puţin până acum în 2010?

Garth Nix-Sabriel

Ai început vreo carte şi n-ai putut să o termini?

Anul acesta, romanul Trei ceasuri în iad, autor Antonie Plămădeală

Care e cea mai veche carte citită?

Romanul preferat al copilăriei mele a fost Flăcăul din Binţinţiautor C. Ghiban, însă nu îmi amintesc care a fost cea mai veche.

Cea mai veche carte româneasca existenta în fond la biblioteca judeţeană este: “Pravila de la Govora” (1640).

Dar cea mai nouă?

Mihail Lermontov-Un erou al timpului nostru.

Cea mai lungă şi cea mai scurtă carte?

Lungă:

Colecţia Filocalia

Scurtă:

Poate,  C. Turturică- Cum a murit Marin Preda.

Câte cărţi împrumutate şi/sau de la bibliotecă?

Prefer să le cumpăr, dar uneori bugetul mă trimite la alte surse şi biblioteca judeţeană îmi satisface o parte din cerinţe, însă am multe în biblioteca personală, mai ales Jurnale pe care încă nu le-am străbătut în întregime.

Câte cărţi citite sunt traduceri?

Poate, puţin mai multe sunt traduceri.

Care e cel mai citit autor anul acesta?

De către cine?

Dintre scriitorii pe care i-am citit eu anul acesta poate Filocalia, sau culegere din scrierile Sfinţilor Părinţi care ne arată cum se poate omul curăţi, lumina şi desăvârşi-traducere Dumitru Stăniloae.

Ai recitit vreo carte?

Jane AustenMândrie şi prejudecată, Thomas Hardy-Tess D’urberville, DostoievskiFraţii Karamazov, Decameronul lui Boccaccio, Lev TolstoiAnna Karenina… sunt doar câteva pe care  le-am recitit în tinereţe şi mai nou recitesc   Filocalia şi alte cărţi de ortodoxie.

Care e personajul preferat din cărțile citite până acum în 2010?

N. Steinhardt

Ce ţări ai vizitat prin cărţile citite?

România , Rusia,  Grecia, Egiptul antic, Franţa, Anglia, Polonia, Germania(Nuremberg)…

Ce carte nu ai fi citit dacă nu ţi-ar fi fost recomandată?

W.N.P. Barbellion-Jurnalul unui om dezamăgit

Ce scriitori descoperiţi în 2010 ai vrea să citeşti mai mult?

Descoperiţi de mine, bănuiesc…

Jean Kovalevsky, am citit doar Taina Originilor

E vreo carte a cărei lectură îţi pare rău că ai amânat-o?

Îmi pare rău  pentru orice amânare …

Leapsa, o dau mai departe la: isis, Amortek, Napocel, Lia, Gingasie alba, doaratat, Grădina de vis, nicoleta, Ana, Iulia, Ipu Ninulescu…

14 răspunsuri la „Leapşa

  1. Oho… dar stiu ca ai citit ceva anul asta… frumos… sincer, te invidiez putin ca ai avut timp pentru asta, eu ma chinui de cateva luni buni sa gasesc timp pentru o carte sau un film, dar nu prea imi iese. :))

    • Timpul mi-l ingaduie Dumnezeu, cat suntem sanatosi gasesc timp pentru toate, ma deprima statul in spitale, sper ca anul acesta sa nu fie nimeni bolnav din familie, cel mai groaznic sentiment este cand lucrurile nu mai depind de tine, cand nu poti controla starea lucrurilor si simti ca iti fuge pamantul de sub picioare, cand nu poti lua asupra ta durerile celor dragi. Acesta e singurul motiv care mi-ar putea incurca socotelile cu timpul liber 😉

  2. după zile lungi de tăcere apar iată ca să îţi zâmbesc dintre cărţi.
    astăzi doar te salut şi te citesc! un septembrie friguros mă goneşte cu începuturile lui… şi recitesc şi nu mă pot desprinde din salman rushdie- pământul de sub tălpile ei.

    • Imi place sa citesc, desi ochii ma mai fac sa le raresc.
      Pana si in minivacantele mele aveam cate o carte cu mine, iar cumnata s-a mirat ca inca mai imprumut carti de la biblioteca 😆
      Ce sa zic, am ramas la varsta liceenilor 😉 , inca mai frecventez sala de lectura. Natura si cartea sunt linistea mea, in rest grijile zilei abunda ca la toti.

  3. Pingback: Copacul … « M's blog·

    • Om de ştiinţă şi mistic, Tom Kenyon, el a fondat Acoustic Brain Research (ABR) /efectele de sunet şi muzică de pe creier. 😆 , inca nu am nevoie de consiliere psihologica 😉

  4. Bună Ziua !
    Doamnei cammely !
    ~
    Îmi cer iertare, nu am preluat leapşa, pentru că uitasem UNDE era ! A venit însă un „Anonim” de la Radio Whisper (Vlad) cu SPAM … şi am regăsit provocarea !
    Chiar doream să continui pe acel Blog, însă deocamdată NU pot !
    Poate după ce va reveni fetiţa mea, lângă „tati” al ei !
    Doamne ajută !
    ~
    Cornelius,

  5. Va rog sa-mi explicati semnificatia celor 3 butoane, „* Share this:”

    A: * StumbleUpon

    B: * Digg

    C: * Reddit
    ~
    Si cum procedez, in caz ca … acestui „blogger îi place acest articol” ! NU VAD „Butonul” !
    ~
    Cornelius,

Lasă un răspuns

