Mănăstirea Cămârzani



Am ales azi să vă prezint o bijuterie de mănăstire, care pe mine m-a impresionat foarte plăcut: curăţenie, ordine, ascultare, jertfelnicie, bun gust, multă trudă şi muncă depusă de măicuţele acestei mănăstiri, majoritatea tinere. Ceea ce vedeţi în poze, este în mare măsură făcut doar de mâinile măicuţelor atât pictură, cât şi sculptură. Priviţi iconostasul, pare o broderie sculptată şi e realizată în întregime de mâinile acestor măicuţe.

Maica stareţă  este absolventă a Facultăţii de Nord Baia Mare, secţia Teologie Litere. Și-a urmat chemarea şi a intrat în viaţa monahală.

Mai inserez o poză cu sala de mese şi un trandafir de pe alee.


Scurt istoric

Manastirea Camarzani este o manastire de maici amplasata in satul Camarzani, din comuna Vadu Moldovei, la o distanta de circa 7 kilometri de orasul Falticeni. Aici a fost construita o biserica in cea de-a doua jumatate a secolului al XIX-lea, de catre boierul Mortun, pe proprietatea sa. In anul 1863, boierul Emanoil Mortun a construit o biserica de mir pe mosia sa din satul Camarzani, incinta conacului. Biserica construita a avut hramul Sfantului Gheorghe si era lacas de inchinare doar pentru familia boiereasca.

Catapeteasma noii biserici a fost realizata in intregime de maicute, in atelierele de sculptura si pictura ale manastirii. Icoanele au fost pictate in ulei pe lemn de tei.

Incepand cu 13 mai 1999 staretia este preluata de monahia Maria Deac. In 1999-2000 au fost infiintate mai multe ateliere: un atelier de sculptura la care lucreaza 12 maicute, un atelier de pictura in care lucreaza 2 maicute, un atelier de croitorie, deservit de 7 maicute si un atelier de tricotaje, la care lucreaza 2 maicute.(…) Citiţi mai multe informatii despre Manastirea Camarzani şi dacă aveţi ocazia, nu ocoliţi această frumoasă mănăstire.

Numai dacă ascultaţi corul măicuţelor, cred că simţiţi cât de adânc pătrund aceste voci serafice.


50 responses to “Mănăstirea Cămârzani

  1. Cind am ascultat primele colinde la tine,normal ca am intrat pe Google si am cautat manastirea si am fost cucerit,ramas fara cuvinte.Acum vazind-o din interior,fotografiata de cineva care a tremurat de emotie in mijlocul…nici n-am cuvinte sa reproduc cum ma simt doar vazind si incercind sa simt ca fiind acolo.
    Multumesc!
    Alexandru.

    • Astazi la servici am ascultat numai colindele maicutelor de la Camarzani.
      Sa stii ca ai ajutat la bucuria sufleteasca a multor oameni cu postul asta.
      Inca o data,multumesc!

    • Eu am fost azi în Cluj şi pe drum am ascultat CD-ul IV de colinde al măicuţelor de la Cămârzani. Nici nu ştiu cum am ajuns în Cj. Mi s-a părut drumul scurt şi lin, s-a mirat soţul că nu mi-a fost rău cu toate că afară era urât şi motive de emoţii suplimentare aş fi avut din partea unor şoferi prea grăbiţi. Am încercat şi eu aceeaşi bucurie sufletească pe care probabil aţi avut-o şi voi.
      Mă bucur să ştiu că mai suntem încă mulţi care simţim la fel.

  2. Pingback: Trafic cu Hituri (runda 45) « Blogul lui Teo Negură·

  3. un loc deosebit si binecuvantat de Dumnezeu. dincolo de constructia si intretinerea deosebita a manastirii, imaginile trasmit pacea interioara si binecuvantarea prezente acolo.
    dupa stilul acoperisului am banuit ca e undeva in moldova, parca aduce cumva cu sucevita sau moldovita.
    numai bine!

    • Adevărat un loc binecuvântat. Aceeaşi senzaţie am avuto şi eu. Sunt sigură că toţi vieţuitorii din mănăstire se străduiesc în urcuşul spiritual, până şi munca părea o rugă piosă.

    • Evlavie. Mulţumesc Onu, chiar nu ştiam cum s-o exprim. Acesta este cuvântul.
      Fiecare îşi ştie locul şi îşi face ascultarea cu mare evlavie.
      Impresionant să realizezi că din acest popor se ridică rugăciuni pioase, că nu suntem chiar lăsaţi de izbelişte, putem încă nădăjdui în marea milă şi dragoste a lui Dumnezeu.
      E bine să vedem şi cu alţi ochi contemporaneitatea, nu doar prin prisma nonvalorilor inoculate zilnic atât de asiduu.

  4. Un loc binecuvântat de Dumnezeu… un loc de o frumuseţe aparte aşa cum sunt lăcaşurile tuturor mănăstirilor din Moldova. Mi-au plăcut fotografiile chiar dacă au fost realizate imediat după ploaie. Cea care m-a fascinat a fost sala meselor, iar trandafirul o bijuterie.🙂

  5. Pingback: BRAŞOV – NOAPTEA LA POARTA ECATERINA (2) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI·

  6. Îmi plac foarte mult aceste oaze de linişte unde poţi să spui o rugăciune fără să fii înghesuit de habotnici sau să asculţi bârfele din stâng şi din dreapta. La noi este Mănăstirea Râmeţ care oferă o astfel de linişte spirituală…

  7. Pingback: Urcarea spre-abis « Blogul lui Teo Negură·

  8. Pingback: PLOI DE DORINŢE « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI·

  9. Ma puteti ajuta cu o adresa de contact (email, telefon) pentru stareta manastirii Camarzani? Sint interesat daca s-ar putea face inregistrari speciale pentru cintarile corului Manastirii pentru a putea pregati versiuni cu versurile sincronizate sub forma de text pe ecran care sa ajute la invatarea acestor cintari. Ma intereseaza in special colinda „Trei crai de la rasarit” dar multe cintari din repertoriul corului Manastirii ar putea capata inca o dimensiune prin pregatirea lor si in format cu versuri pe ecran. Puteti vedea un exemplu de colinda in acest format la:

    • Da. Ploua. S-a mai oprit vre-o câteva minuţele, dar eu iubesc ploaia, am mai zăbovit prin curtea mănăstirii să fac poze şi nu puteam să ignor trandafirii, erau prea frumoşi.

  10. Pingback: Maneaua “Anticomunismului” | Madi şi Onu Blog·

  11. Pingback: PA-URI MEDIEVALE ŞI POARTA ŞCHEI DIN BRAŞOV « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI·

    • Mă bucur că n-am împărtăşit în zadar cu voi trăirile mele.
      Dacă aţi avut măcar o clipă de pace adâncă, înseamnă că a meritat postarea.
      O zi bună şi ţie!

  12. Din fericire, am vizitat în urmă cu câţiva ani această preţioasă bijuterie arhitecturală, amplasată într-un cadru de poveste. Imaginile surprind prin acurateţe şi pun în valoare frumuseţea de necontestat a acestei minunate mânăstiri. Si da, într-adevăr corul măicuţelor este asemeni unui cor de îngeri!

    • Ei, uite ca e cineva care confirma spusele mele fiind in cunostinta de cauza.
      Cred ca oricine a trecut pe acolo a ramas la fel de placut surprins.
      Acolo „ploua cu stropi de suflet”.

  13. Pingback: SINAGOGA NEOLOGĂ DIN BRAŞOV (1) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI·

  14. Pingback: Poveste de vis (17) « Blogul lui Teo Negură·

  15. eu am auzit una din colinde la o biserica din moldo\va unde mai merg si credeti-ma am venit acasa sa vad colinda cum ar putea fetele s-o canta mai bine in corul care sunt!!!e incredibil!!o minunatie de cant care iti unge sufletul si parca tot iti inmoaie sau parca nai mai fi pe acest pamant ci intr-o alta lume!!si multumesc bunului D-zeu ca am avut ocazia de a merge la acest cor cu fetele caci astfel am aflat si auzit niste lucruri minunate ,si aceste colinde,de vizitat n am vizitat-o inca-manastirea dar vocile maicilor m-au uns la suflet!!era noapte si eu nu ma saturam sa le ascult si fetele au stat atat de cuminti ,pana seara tarziu cand obosite s-au dus frumos sa mai faca galagie sau mofturi!!incredibil,nu se poate explica in cuvinte!!sa le dea D-zeu sanatate si putere de a rasuna cat mai adanc in sufletele noastre!!a cator mai multi!!1la ce avem mai frumos!!!

    • Nici eu nu mă mai satur să le ascult, Georgeta.
      În general ascult mai mult colindele corurilor.
      E ceva înălţător şi în colindul măicuţelor, nu ştiu dacă vocile sau puterea de a transmite starea de bucurie reală a naşterii pruncului Iisus.

      • am auzit si coruri barbatesti care canta frumos si coruri de maici,dar sunt unele melodii cantate de unele coruri sau ma rg,sunt cantate mirific!!oricum cred ca inca mai suntem destui care sa ne placa minunatiile care le avem!Doamne ajuta tuturor,si Cammely si tuturor sarbatori fericite!!!cat mai frumoase si placute!!

      • Georgeta, mulţumim de urare.
        Să ne ajute Dumnezeu să putem simţi cu adevărat spiritul Crăciunului, iar vestea Naşterii Mântuitorului să ne fie reala bucurie a acestei sărbători.

      • Multumesc mult Camely…..datorita imaginilor postate de tine, mi-am dorit foarte tare sa ajung sa vad aceasta bijuterie de manastire….cu voia bunului Dumnezeu, acum doua saptamani am mers la Camarzani…..este minunat acolo……ascultasem pe un site crestin o melodie cantata de maicute…..”Din cer senin”…..cand am vazut imaginile postate…….

      • Buna ziua s_eliana, ma bucur ca postarea mea ti-a fost de folos
        Sunt sigura ca a meritat scurtul pelerinaj la manastirea Camarzani si ca te-ai intors cu „bateriile incarcate” cum se spune in limbajul nostru laic
        Cata liniste si impacare gasesti acolo nu gasesti in viata de zi cu zi
        Aceasta e adevarata bucurie sa poti spune ” cu tine Doamne”, in rest toate greutatile acestei lumi e cruce mai mult sau mai putin asumata

  16. un colt de rai.Eu sunt catolic,si am fost duminica la manastire la Camarzani.E un loc unde se simte prezenta Duhului Sfant.E un loc care te face sa simti ca omenirea mai are o sansa ,ca cei deznadajduiti pot gasi un punct de sprijin prin,si in Dumnezeu.De mult nu am mai vibrat la frumos.
    va multumesc ca existati.

    • Buna ziua Robert, ai perfecta dreptate, deabia in astfel de locuri simti ca omenirea mai are o sansa
      avem manastiri frumoase cu adevarata traire si lucrare duhovniceasca
      simt asta de cate ori plec acolo
      si la noi in Maramures sunt manastiri oaza de liniste si impacare, e sublim cand mai participi si la Sf Liturghie si la miezonoptica, simti o impacare si o liniste sufleteasca care in nici o alta imprejurare nu o gasesti
      E reconfortant noaptea inainte de culcare sa stii si cand esti acasa ca exista acolo in manastiri maicute sau calugari care se roaga pentru lumea asta a noastra agitata si tumultoasa, parca si rugaciunea ta simti ca devine mai puternica cand stii ca nu esti singur in linistea noptii, ca cineva se mai roaga deodata cu tine indiferent de distanta.
      Maicutele de la Camarzani sunt ca niste furnicute, isi onoreaza toate sarcinile de peste zi, cum se zice fac ascultare, dar nu neglijeaza nici rugaciunea si canta angelic, e inaltator sentimentul cand le asculti si te rogi impreuna.
      Ai observat cat de tinere sunt, par niste copile ascultatoare si cuminti.
      E un loc unde chiar simti ca rugaciunea ta e un dialog cu Dumnezeu.
      Multumesc pentru vizita, om frumos, sa ai parte de oameni la fel de frumosi in jurul tau a caror virtuti sa lumineze in bezna sufletelor impovarate de resentimente si tot soiul de chinuri.
      Te mai astept, daca ai cumva un blog poti sa-mi trimiti linkul.
      Doamne ajuta!

  17. @ Buna dimineata Cammely !
    Un articol fascinant cu splendide imagini !
    Sincere felicitari !
    ” Hai sa dam mana cu mana ”
    Cei de natie romana
    Sa SALVAM tara strabuna
    De hotie si minciuna !

    La Multi Ani de Ziua UNIRII !
    Aliosa.

  18. Minunat… îmi puteți spune vă rog dacă se plătește cazareași cam cât? Știu în același timp că este o rigurizitate aparte și o rânduială mai strictă. Monahismul de acolo este o adevărată slujire… nu-i de mirare că bune sunt toate… îmi doresc mult să ajung și eu…

  19. La numai 57 de ani, un român se zbate la limita dintre viaţă şi moarte. El şi-a pierdut total capacitatea de muncă din cauza numeroaselor afecţiuni grave de care suferă. Drept urmare, banii pentru tratamente sunt din ce în ce mai puţini, iar omul este condamnat la moarte. Citeşte în continuare povestea cutremurătoare a lui Mihai Feraru, aşa cum ne-a relatat-o chiar el într-un mail trimis pe adresa redacţiei. „Ma numesc Mihai Feraru de 56 ani, sunt foarte bolnav din 1994, primul infarct l-am suferit cand eram la serviciu, al doilea infarct l-am suferit in1998, dupa primul infarct am suferit primul accident vascular din trunchiul cerebral, dupa care am ramas cu o paralizie pe partea dreapta asta s-a intamplat in 1995, al doilea accident vascular cerebral l-am suferit in anul 2000, in 2004 am fost diagnosticat cu DIABET ZAHARAT, De atunci si in prezent fac injectii cu insulina multa, acuma de 2 ani am fost descoperit cu
    POLIARTRITA REUMATOIDA, am ajuns sa pot merge cam 30-40 m dupa care trebue sa fac o pauza, eu nu pot efectua nici un fel de activitate, capacitatea de munca este pierduta in totalitate, numai bunul Dumnezeu stie ce fel de viata chinuita duc eu zi de zi, mai ales ca duc lipsa de mancare , medicamente,si lemne ptr foc, de aceea fac apel pe aceasta cale catre toti oamenii credinciosi care-l iubeste pe Dumnezeu, sa ma ajute si pe mine din putinul lor, iar Dumnezeu si Maica domnului sa le rasplateasca darul inzecit, si cu multa sanatate. Pentru asta eu am un cont deschis la banca; RAIFFAISEN BANK IN ROMANIA ARE NR RO93RZBR0000060001059026 IN LEI .pe nume mihai feraru cod zwift: RZBRROBU”.. eu nu mint am ca martor pe DUMNEZEU, ptr ca numai el stie si vede totul, si tot Dumnezeu ne va judeca pe fiecare ptr faptele noastre, Iertati-ma. Adresa mea postala este: Mihai Feraru oficiul postal nr 1 vaslui,
    casuta postala 95, localitatea vaslui jud vaslui Romania,sau prin westernunion. tel 0040761887298 .multa bucurie.va rog sa nu ma uitati ,,DUMNEZEU SA FIE CU DV CU TOTI,,DOAMNE AJUTA. A-R

Lasă un răspuns

