O seară liniştită tuturor

21 martie: 1685 – s-a născut Johann Sebastian Bach

 

12 răspunsuri la „O seară liniştită tuturor

  1. Am mai auzit melodii cantate, folosind paharele cu apa, dar sa aud o piesa de Bach, nu.
    Este o surpriza deosebit de placuta si o dovada de tenacitate, talent, virtuozitate chiar.

    Iti multumesc pentru urare. Sa fie si pentru tine la fel de linistita, Cammely! 🙂

  2. cammely,
    Multumesc! Ascultand, gandul mi-a alunecat spre imaginea ca fiecare om, are ceva sfant, in zona neatinsa, a sufletului sau, de patimile egotice.
    Am s-o rog pe Madi, sa deschidem o pagina de Meloterapie, fie si pentru momentele de relaxare, in timpul poposirii pe meleagurile blog-oazei noastre. Si atunci, ca intr-o Nirvana virtuala sa ne bucuram de Sfintenia din noi.Toate cele bune!
    Madi si Onu

    • Cu mare plăcere. Mă bucur că a fost primit ca un moment de linişte şi relaxare.
      Însă expresia „Nirvana virtuală pentru Sfinţenia din noi” (adică contemplaţie şi asceză ?), mi se pare prea… alunecoasă. De câte ori aud de starea aceea de „nirvana”, mă întreb dacă bietul suflet mai ştie fiul cărui duh este? 😆
      Agârbiceanu spunea că: „viaţa nu e numai o contemplare înţelegătoare, plină de milă, faţă de tine sau faţă de alţii, ci şi o luptă necurmată împotriva tuturor piedicilor care se opun realizării binelui, frumosului, dreptăţii, fie în viaţa ta, fie în cea a semenilor”, dar desigur el nu era un „visător” doar. Iar lupta constă în asceză, însă stăm prost la capitolul aplicării în practică a virtuților prin exercițiu de voință.
      Uite, de exemplu acum, suntem în plin post şi fiecare din noi poate să observe concret cum (nu)stăm cu voinţa… găsind o multitudine de scuze plauzibile, pentru că postul nu e relaxare, ci aplicarea virtuţilor şi nevoinţă, nu numai trupească, ci şi prin rugăciune şi minte trează.
      Te ştiu un luptător, aşa că am să ascult cu plăcere pagina de „Meloterapie” doar pentru momente de relaxare, aşa cum ai spus, dar nu pentru a mă bucura de „sfinţenia din noi”. Ea nu poate fi contemplată doar ca o iubită, pentru că nu ne putem da „fruct bun de cules” cât încă nu suntem copţi bine. 😉
      Toate gândurile mele bune pentru voi, Madi si Onu! 🙂

  3. cammely,
    Sunt putin ursuz, de nesomn, din cauza citirii unei carti, care mi-a placut.
    Asa ca, o sa vorbesc relativ abrupt! Nu cred ca Dumnezeu este incantat de rigiditatea noastra, sa-i zicem dogmatica, fata de cele sfinte, care in raspunsul tau, mi se pare purtata la limita ereziei.Nu sunt incantat, sa vad oameni orbiti de valul gros al unui zel exacerbat, chipurile de grija de a nu gresi, fata de Biserica .Tot Agarbiceanu, preot, de fapt, in Confesiuni literare, spunea ceva in genul: „ca Dumnezeu sa existe,trebuie sa crezi, ca exista”.Sper ca am redat fidel ideea.Mi s-a parut demna de respect, marturisirea lui crestineasca.Am apreciat ca este sinceritatea sfinteniei sufletului sau.Nu pot crede in piosenia celor care, inainte de a se napusti, calcand peste semeni, la o punga de zahar cu pret redus, mimeaza semnul credintei, crucea. Chiar sunt convins, ca n-au nimic sfant in ei, in afara de dorinta animalica, de a le fi bine, in detrimentul binelui celorlalti.
    NIRVANA? Minimalizata de continutul sau real, inclin totusi sa cred ca semnele aratarii Domnului, lui Moise,se petreceau in asemenea momente extatice. Clipe de sfintenie, netulburata de prea multa „credinciosenie.”
    Cand m-am gandit la Meloterapie, am nazuit la crearea ambientului prielnic unor stari extatice revelatorii, benefice sufletului.
    Nu este Sufletul dovada lucrarii Domnului asupra Omului?
    Toate convingerile, daruite tie!
    Madi si Onu

    • Salut Onu.
      Mai întâi ai introdus ideea Nirvana, acum erezia şi prea multa “credinciosenie.” Mai e puţin şi ajungem la fanatism. 😉
      De când ne citim cred că trebuia să fie clar măcar că religia mea este de creştin ortodox. Nu fac prozelitism agresiv şi nici nu intru cu cizma în sufletul omului, dar orice concesie ar însemna să mă declar ceva ce nu sunt.
      Prin urmare:
      -cred în Crezul Ortodox (de la Niceea) şi asta nu din prea multă „credincioşie” ,
      -nu cred în sincretismul ieftin şi vag despre spiritualitate( Sunyata adică „vid”, Nirvana adică „Nimic absolut”, bodhisattva etc. ).
      Dacă ar fi să combin religiile dharmice cu creştinismul, de-abia atunci m-ai putea acuza de erezie, pentru că aşi vorbi despre o spiritualitate, alta decât cea creştină.
      Am înţeles exact la ce te-ai referit gândindu-te la meloterapie, de aceea nici nu am legat-o de religie, ci de un simplu moment de relaxare. 🙂
      Nici nu ţi-am cerut să faci altfel de cum consideri tu pe blogul tău, ţi-am spus doar care este opinia mea. Faptul că ea coincide sau nu cu a ta, nu mă face să-mi schimb părerea despre tine, cred că fiecare are dreptul să-şi trăiască credinţa la măsura la care o are. Cineva spunea că iubirea este paşaportul unui creştin.
      Aceleaşi calde îmbrăţişări şi gânduri bune, Madi şi Onu şi să auzim de bine! 🙂

  4. cammely,
    Fata draga, nu fii trista, eu tot crestin ortodox ca tine, simt; dar nu ma tem sa fiu judecat de Domnul pentru spiritul meu suplu, intr-ale Credintei.
    Hai, da-mi mana, sa ne plimbam agale si sa discutam crestineste.Eu spun: Exista un unic Dumnezeu, si aceasta Unicitate, ca si a Universului,este Izvorul ,sursa tuturor religiilor popoarelor continentelor lumii.
    Asadar, nu am voie sa admit ca Dumnezeul meu, e mai Dumnezeu, decat al lor.Si daca ii atribui aceasta suprematie, hai sa nu-l bagatelizam cuexcese de zel, dupa mine, desarte.
    Eram in Mozambic,unde o negresa, frumoasa ca o orhideie, era incantata sa ne plimbam sporovaind, vrute si nevrute. Intr-o zi, s-a oprit in in dreptul unei superbe flori exotice.Cu fata radioasa, intr-o clipa de extaz, m-a luat de mana, si m-a oprit, sa admiram acea minune, creatie, a lui Dumnezeu.
    „Si Dumnezeu a zis:”Iata, ca v-am dat orice planta care produce samanta si care este pe fata intregului pamant si orice pom….”(Geneza,1,29).
    Iar prin fiorul transmis de strangerea mainii ei, am inteles Imnul de slava, adus Creatorului nostru. A fost pentru mine, o lectie vie de credinta pura, de iubire neintinata, pe care, sunt convins, ca insusi Domnul, a apreciat-o.Cu Pace!
    Madi si Onu

    • Salut Onu. Ai simţit tu vre-o tristeţe la mine? 😆 Accept invitaţia. La ce vreme frumoasă e afară, e numai binevenită plimbarea. 😉
      Si din dialogul creştinesc să ne rezumăm la Evanghelia dupa Ioan 15 , 17-Aceasta vă poruncesc: să vă iubiţi unii pe alţii!
      Numai bine şi o zi frumoasă!

      • cammely,
        Nu mi s-a parut, ca nu te iubesc/pretuiesc!
        Ba cred ca nutresc o simpatie, fie si pentru faptul ca esti cadru didactic, asemenea tatalui meu, INVATATORUL( vezi).
        Dar,sa indeplinim porunca, data spre pilda.
        Noapte cu Pace!
        Madi si Onu

Lasă un răspuns

