Adevăruri nerostite sau manipularea prin educaţia formală

Plimbându-mă prin lumea blogosferei am citit BINELE ÎN EXIL.

Mi-a plăcut foarte mult articolul pentru că face parte din şirul adevărurilor  nerostite, sau manipularea prin educaţie formală.

Am trecut prin astfel de exerciţii, dar am fost „persoana cam incomodă” , deoarece veneam cu contraargumente punctuale şi bine documentate.

În acea perioadă urechile mele au auzit o sumedenie de enormităţi pe care n-am mai stat să le contabilizez, dar sincer, m-a indignat totalul dezinteres al studentului obedient, axat doar pe acumularea a cât mai multe informaţii şi obţinerea „diplomei magna cum laude”.

Vă dau doar un exemplu pe care mi-l amintesc acum,  din perlele unei alte „madame” :” Asistenţa socială nu este filantropie. Biserica, de exemplu (spunea  cu o uşoară ironie), a făcut şi face doar filantropie, bazată pe acte de caritate şi milostenie…”

Am întrebat-o pe „madame ” dacă consideră meritorie opera de asistenţă socială a Sfântul Vasile cel Mare(330-379 d. Hs.), episcopul Cezareei Capadociei, care a pus bazele  unui sistem de îngrijire medico-socială numită „Vasiliada” în care au existat: locuinţe ale medicilor şi a întregului personal ajutător, spitale, aziluri pentru bolnavi şi săraci, precum şi orfelinate, sau n-o putem numi „asistenţă socială” pentru că întreţinerea acestor aşezăminte de asistenţă socială Sfântul Vasile a făcut-o doar din averile sale şi ale Bisericii?!

A fost de-a dreptul jenant răspunsul „de tăcere” şi apoi abordarea promptă a altui subiect, de către distinsa „madame”.

Ceea ce merită subliniat  este că majoritatea studenţilor cunoşteau viaţa şi opera Sfântului Vasile cel Mare, dar toţi au adoptat acea atitudine de obedienţă şi acceptare necondiţionată a ideilor expuse „de la înălţimea catedrei”.

Adică, chiar aşa „Vorbe goale cu care se obtin diplome universitare, titluri  honoris causa şi premii Nobel…”

Şi acum revenind la articolul BINELE ÎN EXIL;  diferenţa dintre cei doi lideri menţionaţi este că Hitler avea cea mai puternică voce, iar Ştefan cel Mare cea mai atentă ureche.

*Nu uitaţi! Dormim cu o oră mai puţin.

ORA DE VARĂ – SCHIMBAREA OREI-2011 – 27 martie – 30 octombrie.

2 răspunsuri la „Adevăruri nerostite sau manipularea prin educaţia formală

  1. Pingback: Am nevoie să aud ceea ce inima ta spune despre mine « Gabriela Elena·

  2. Pingback: Parerea altora. « Portocalamov's Blog·

Lasă un răspuns

