piatra de la uşa inimilor

Rugăciune anonimă de iconar, din secolul XIV -(sursa:http://mirelasova.over-blog.com/article-22218383.html)
Dumnezeule Tatăl, în numele Fiului Tău Iisus Hristos, trimite harul Sfântului Tău Duh asupra acestei icoane pe care o zugrăveşte robul Tău, spre slava Ta, a PreaSfintei Treimi.
Cu mâinile Tale nevăzute, pecetluieşte şi binecuvintează această icoană, dăruieşte-i putere sfinţitoare, pentru ca aceia care se vor apropia de ea cu evlavie să fie sfinţiţi şi binecuvântaţi. Amin.
Dăruieşte-mi, Doamne, să întâmpin cu pace ziua care începe. Ajută-mă să mă supun în toate voinţei Tale sfinte. Binecuvintează întreaga mea viaţă. Învaţă-mă să primesc cu suflet liniştit orice neprevăzut al zilei şi dăruieşte-mi convingerea neclintită că nimic nu se întâmplă fără ca Tu să ştii. Condu gândurile mele şi simţămintele mele, încât să se reverse în cuvinte şi fapte bineplăcute Ție, şi să-mi amintesc întotdeauna că orice se întâmplă este cu voia Ta.
Învaţă-mă să acţionez cu înţelepciune şi curaj, fără să mă clatin în păcate şi vrăjmăşie a aproapelui. Dă-mi să port cu bine toate ostenelile acestei zile, condu voinţa mea, învaţă-mă să mă rog, roagă-Te Tu Însuţi în mine. Amin.

Văzând această rugăciune am revenit la imaginea iconarului zilelor noastre. Nu vreau să fiu cârcotaşă şi nici nedreaptă să generalizez, dar câţi dintre cei care acum lucrează la pictura interioară a bisericilor mai spun măcar o rugăciune ?
Din păcate, chiar zilele trecute am intrat într-o biserică deja sfinţită, iar lucrătorul care efecuta pictura interioară asculta cu mare voioşie muzica de pe un post de radio fără să-i pese măcar de trecătorul care a intrat la o rugăciune, doar apariţia preotului l-a adus la „gânduri mai bune”(ceea ce mă face să cred că era conştient cel puţin de penibilul situaţiei).
Cred că dacă încerca să intre în starea de spirit necesară ar fi avut mai mult spor şi folos, dar poate n-a încercat încă liniştea interioară ce ţi-o oferă muzica psaltică bizantină.

Sunt totuşi convinsă că şi acel pictor era unul dintre acei oameni frumoşi care doar trebuie să ridice piatra de la uşa inimi şi să fie niţel mai atent la acţiunile sale.
Spor la muncă şi dragostea lui Dumnezeu să se reverse asupra lor.

8 răspunsuri la „piatra de la uşa inimilor

  1. Pingback: colţul românesc – 20 « Colţu' cu muzică·

  2. @ Cammely,
    Să-ți spun bună seara ?
    Nu, căci nu e BUNĂ SEARA !
    Trăim în ROMÂNIA maneliștilor și asta spune TOTUL !!!!
    Tu, nu ai nici o vină !
    Vina o AU CEI CE NE GUVERNEAZĂ !
    Sărut mâna,
    Alioșa.

  3. Sa fim atenti la ce suntem atenti… nu e usor, dar ar trebui sa facem fara incetare.
    Sigur şi acel pictor era unul dintre acei oameni frumoşi…

  4. Am vazut icoane in aproape toate tipurile de magazine.
    Nu stiu cum si in ce conditii sit pictate,dar stiu ca prietenul meu-Dumnezeu sa-l odihneasca-intii tinea o luna de post,apoi cel putin o saptamina de post negru,cu rugaciunile aferente.Chiar cind pregatea lemnul pentru icoana,se ruga fara intrerupere si-apoi,cind incepea sa picteze o facea ascuns,singur,doar el,icoana si Dumnezeu.
    Poate de aceea sint ,sa zic,speciale icoanele pictate de el.In preajma lor esti fericit ,te simti aparat,inconjurat de iubire si linga unele din ele iti vine sa plingi.
    Si nu era din cei batrini.S-a mutat la Domnul la 44 de ani.

    • Ce prieteni frumosi ai, Alexandru. Dumnezeu sa-l primeasca in ceata dreptilor, rar mai intalnesti asemenea oameni.
      Te cred, asa se intampla daca un artist se lasa patruns de opera sa, ies adevarate capodopere, iar ceea ce e facut cu ajutorul lui Dumnezeu n-are cum sa nu te miste si sa nu-ti aduca acel sentiment de iubire.

  5. Pingback: colţul cu vechituri – 20 « Colţu' cu muzică·

Lasă un răspuns

