psi-luneli: Mama

Copila de altă dată priveşte acum în oglindă un chip ridat din care doar ochii mai au stralucirea anilor de mai ieri.
Îşi pune cu mişcări tremurânde ochelarii de pe noptieră şi deschide un album cu poze parcă din altă viaţă.
E ea, copila cu codiţe, cu ghiozdănelul şi buchetul de flori în mânuţe. Zâmbeşte şi respiră adânc de parcă ar vrea să simtă parfumul florilor din mâinile de copilă şi încet străbate chipul mamei din negura vremii.
Târziu am reuşit să ştiu câte ceva despre viaţă şi am început să înţeleg toată îngrijorarea ta de mamă, îşi spuse ea şoptit, iartă-mă mamă pentru toate impertinenţele şi grijile pe care mă grăbeam să ţi le ofer. Că bine zice vorba aia: nu poate greşi un copil cât poate ierta o mamă!
Poate mă auzi acolo unde eşti, nu fi tristă vin în curând şi eu…, să-ţi mai sărut o dată mâna.
Mai dă o pagină din album şi se regăseşte în haina de mireasă cu domnul inimii ei alături, însă în spate se vede mama cu ochii înlăcrimaţi, dar chipul surâzând. Tot mama în alte poze cu ea si copii ei. Trei generaţii şi acum de ar mai trăi s-o vadă şi pe ea bunică, ce bine ar fi! Dar s-a dus, aşa cum toţi ne vom duce când vom fi chemaţi.
Se ridică păşeşte spre uşa de la balcon, Doamne ce linişte e afară şi câte stele sus, doar greierii îşi cântă acelaşi vechi refren.
Doamne, cum trec anii şi cum se duc copiii departe de ţărişoara lor.
Doamne, ai grijă de ei şi de familiile lor!
Doamne…, mai zise ea şi nu mai apuca a se ruga.
S-a dus în raiul mamelor!

32 de răspunsuri la „psi-luneli: Mama

    • Înţelepciune biblică spune ca: „Femeia se va mântui prin naşterede de prunci, dacă ei vor rămâne în credinţă si în dragoste şi în sfinţire dimpreună cu întreaga înţelepciune”(ITim. 2,11-15). “, iar Sfântul Ioan Gură de Aur adauga: „Adevărata mamă nu este cea care-i dă viaţă copilului, ci bună creştere.”
      Asa ca draga Vero, daca vrem sa ne asiguram ca mama noastra ajunge in „raiul mamelor”, va trebui sa dam dovada de bunacrestere si sa ramanem in credinta si in dragoste…

  1. Pingback: Mama « Tiberiuorasanu's Blog·

  2. Pingback: Provocarea- Mama… « Cățărătorii·

  3. Pingback: Mama « irealia·

    • da, e una dintre piesele muzicale draga mie, e bine ca ne mai trezeste nitel constiinta si ne mai aplecam atentia spre parinti pana ii mai avem, in rest doar lacrimile ne mai raman

  4. şi nicio vorbă despre minunata mamă care eşti tu? 🙂
    aproape că mi-au dat lacrimile. am s-o îmbrăţişez deseară pe mama… şi mi-e dor de bunica, cea plecată de câteva săptămâni în vacanţă la cealaltă fiică a ei, aşa cum odinioară, copil fiind, mergeam eu la ea.

    • ei, eu nu sunt chiar asa minunata, intreaba-le pe fete 😆
      sa le imbratisam pe mamici si bunici si sa le spunem cat de minunate sunt, pana le mai avem printre noi 😉

  5. Pingback: Mama voastră de borfași, voi sunteți mândria țării ! « Dictatura justitiei·

  6. Azi a trecut mami pe la mine….
    Stii, indiferent cat de mult o iubesc, ma blochez atunci cand trebuie sa scriu despre ea, pentru ca am atat de multe de spus incat amutesc.

    • asa stiu eu sa intristez lumea, dar n-am avut langa mine muza vesela, mi-a ramas doar cea melancolica langa mine la ora tarzie din noapte la care am postat. 😉 Eu postez doar cand si scriu, asa „in direct” 😆
      pup dulce, Carmen!

  7. Pingback: Durerea mamei « Almanahe·

  8. raiul mamelor există! sunt sigură precum sunt sigură de existenţa iadului fiilor(fiicelor) care îşi „omoară” cu zile(fripte) părinţii bătrâni şi neputincioşi.

    • n-am ce sa comentez, cunosc si eu astfel de cazuri si sunt la fel de intrigata, cat pot incerc sa ajut si parintii parasiti, dar si sa-i constientizez pe copiii acestora insa uneori chiar nu e chip sa-i sensibilizezi 😦

    • Cantecul greierilor in taina noptii mi s-a parut in consonanta cu sufletul mamelor singure. Nu stiu sa-ti spun de ce, dar asa am simtit atunci.
      Nopate buna!

  9. Pingback: Irealia | Mama·

  10. Pingback: Mama | irealia·

Lasă un răspuns

