mazăre cu pui de baltă

languros, lacustru, lacom, larma, lacrima, latent, licurici, limpezi, livadă, licoare, liniste, limanuri

In orasul lacustru meniul zilei azi e „mazăre cu pui de baltă” şi lumea se înghesuie mai ceva ca la moaşte de sfinţi. Deh, mazăre ca orice mazăre, dar puii de baltă sunt o delicatese şi nu e pentru buzunarul oricui, aşa că se înţelege de ce se înfulecă lacom fără să stea cineva prea mult pe gânduri.
În larma mare de-abia auzi glasul languros al bătrânului care cu bucăţica de os gata-gata să o înghită spune abia şoptit „asta mi-a fost pofta, doar n-o să mă înec acum cu un os cât scobitoarea, tot nu mă las!” şi ochii îi sclipeau a licurici când baba îi întinse o licoare tare.
Privirea i se limpezi de cum sorbi prima înghiţitură, doar lacrima îi trăda latent spaima prin care trecuse cu osul buclucaş ce putea să îl plaseze în limanuri de liniste şi verdeaţă mai repede decât şi-ar fi dorit. Noroc cu baba care n-a lucrat degeaba în livadă şi avea la purtător mereu o ţâră de rachie.

21 de răspunsuri la „mazăre cu pui de baltă

  1. Pingback: Litere lucid legate, lîncezind la lumina lunii « Loc de dat cu capu'·

  2. Mai mare poftă îmi făcuşi de-o tărie, după ce mă speriaşi cu răceala. Aoleu, sper să nu se ia prin ecran dac-am trecut pe-acilea! Ia hai s-o tulesc io mai repede pînă nu sare vreo „gînganie” pe mine! 😆 Sănătate! 🙂

  3. Pingback: Licurire | Joramotive de sărit obstacole·

  4. Știi că n-am mâncat niciodată pui de baltă ?
    Sunt rămasă în„ preistorie” cu asta.
    Am descoperit a nu știu câta oară ce diversitate de povestiri se pot scrie cu aceleași 12 cuvinte !

  5. prefer mazărea… dar nu a lui radu ci aia simplă, dulce. pui de baltă? nooo… never! îmi amintesc de orele de vivisecţiepe care încă le urăsc. 😦

  6. Pingback: duzina de cuvinte- ochii tăi | psi-words·

  7. Pingback: Dialog cu Mine Insumi·

Lasă un răspuns

