îngrădiri sociale

Dacă e să vorbim despre  îngrădiri sociale am putea aborda subiectul din mai multe perspective; psi, mi-a dat puţin de gândit, căci azi chiar nu eram pregătită să disec un subiect atât de serios şi după cum ştiţi, nu sunt un elev conştiincios şi nu-mi fac temele în avans, ci scriu „în direct” precum gândesc. 
Dar să revenim. Haideţi să vedem cum e şi cu îngrădirea asta socială.
Îngrădirile sociale pot constitui uneori obstacole în creaţie.
Cupa de şampanie , de exemplu, a fost creată de un artist francez, având ca model, ce credeţi(?), tocmai un mulaj al sânului Mariei Antoaneta.
După cum ştim încă din perioada evului mediu regii şi nobilimea agreau vinurile produse de mănăstiri şi abaţii, iar şampania (secolele XIV-XV) era considerată la început ca fiind vinul săracilor, însă în scurt timp aceste vinuri efervescente îşi fac loc în rândurile înaltei  societăţii.   E aproape hilar să facem o paralelă între acea istorie a vinului strâns legată de cea a bisericii şi modelul cupei de şampanie.
Nu se prea cade, nu?
Alteori ne plângem/protestăm prea grăbiţi, pierzând din vedere esenţa. 
944259_10151610511695816_1017583251_n
 (Aici suntem într-o ţară  ortodoxă).
Un tip intră într-un magazin:
– Aş dori şi eu nişte gulaş!
Vânzătorul:
– Sunteţi ungur?
Tipul se enervează:
– Şi dacă ceream ştrudel mă întrebai dacă sunt neamţ,
dacă ceream pui seşuan mă întrebai dacă sunt chinez,
sau dacă ceream pizza trebuia să fi fost italian?!?
– Aaaa, nu!
– Şi atunci de ce mă întrebi dacă-s ungur pentru că am comandat gulaş?
– Pentru că aici e magazin de electronice.
 
 Dar tot atât de adevărat este că precum  un popor deprins să se târâie nu poţi să-l îngenunchezi, tot aşa nici despre îngrădire socială nu merită să vorbim doar.
Dar nu vă speriaţi, cel puţin numele complet al marelui pictor Picasso: Pablo Diego Jose Santiago Francisco de Paula Juan Nepomuceno Crispin Crispiniano de los Remedios Cipriano de la Santisima Trinidad Ruiz Blasco y Picasso Lopez nu a fost redus din pricina vreunei îngrădiri sociale. 

 

8 răspunsuri la „îngrădiri sociale

  1. Miao, credeam că numai eu am o mulţime de nume – că bipezii mă tot botează cum le vine la gură – dar Picasso ăsta mă întrece 😀 (Măcar o fi pictat şi pisici?)

Lasă un răspuns

