monologul unui om, mă rog…., femeie

Doamne ajută-ne! E un haos total în viața noastră. Fiecare vb și se asculta singur. Uneori îmi vin gânduri necugetate, dar știu ca asta nu ar rezolva nici măcar problema mea, doar aici pe pământ cel mult. Oricum în ritmul asta nu voi avea parte de viața lunga, ca liniștită nu mai e demult. Insomniile mele sunt toate legate de griji. Regret ca nu pot decât sa ingreunez situația celor din jur, nu mai pot sa ajut pe nimeni cu nimic , dar nici nu pot sa privesc indiferenta la tabloul zilnic.Ma rog doar să fie toți sanatosi și sa nu facă tâmpenii. Mi-aș dori și eu sa am cu cine să-mi împart grijile, cu cine să mă sfatuiesc, dar n-am cu cine. Faptul ca gândim și acționăm diferit nu face decât sa afecteze educația copiilor, asta am stiut-o dintotdeauna, de aceea asi prefera să ne sfatuim înainte de a vb în fata lor ca sa spunem la fel, sa nu-i zapacim și mai rău, dar la noi e „fiecare ca el” și dacă se poate sa aruncam vina și raspunderea asupra celuilalt e și mai bine. Fiecare are frustrarile și personalitatea lui.

Bine, m-am calmat, nu mai zic nimic ca n-am cui, oridecate ori vreau un dialog iese cu cearta, mai mult de doua liniute nu are dialogul nostru niciodată. Dacă m-ar afecta doar pe mine nici ca mi-ar pasa, dar la fel se consuma și el și cei din jur, mereu ma întreb cum am ajuns pana aici și când ma uit în jur realizez cât dezastru am făcut în jur. Inclin sa cred ca nu am fost niciodată pentru el, poate ca ne-am grabit, evident ca era fericit doar lângă persoana potrivita care se pare ca n-am fost eu. Poate ca are dreptate, sunt mereu agitata și zice el ca nimic nu-mi convine, dar pe mine cel mai tare ma supăra ca și dacă reușim sa hotărâm ceva de comun acord, un lucru cât de mic, în secunda doi a uitat, nu mai tine cont de discuția noastră și face iar ca și când n-am fi discutat nimic și atunci ma întreb de ce m-a mai întrebat dacă tot nu tine cont de ce vorbim? Nu știu cât voi rezista așa, nu știu pana la ce vârsta o să fiu lucida, mi-e frica sa nu ma închid și eu ca într-un turn la care nu ajunge doar pasărea cerului și sa trăiesc în lumea mea, departe de cei din jur care pana la urma ma vor simți doar ca pe o povara.

Îi ințeleg din ce în ce mai puțin pe cei dragi, nu le înțeleg reactiile, acțiunile și gândurile. Acestea pot fi înțelese numai prin comunicare. Și cu sinceritate. Dacă îmi spui doar ce intuiesti tu ca asi vrea sa aud, daca spui doar cu jumatati de măsura, cenzurat, atunci e absolut inevitabil sa înțeleg „nimic”.

Mi-e frig, e rece, e ger în oase, în maduva , în întreaga materie cenusie. Sunt un morman de om, mă rog…., femeie. Ca se zice ca femeia nu-i om.

Pe el il simt tributar unor cutume.

El trebuie să fie cel deștept, el e bărbatul, femeia nu trebuie sa le știe pe toate( în cazul meu sa nu știu nimic), zică ea ce vrea ca bărbatul face ce știe el ca are de făcut ca doar el trebuie sa intretina familia. Mai bine își face singur scenarii în minte decât să mă intrebe dacă nu e în clar cu ce am spus. Le suceste și rasuceste cum vrea și înțelege tot atât cât vrea și ce vrea. Eu nu ma supăr sa-mi spună ce nu-i convine la mine așa cum zice ca i le spun eu, ca așa ar fi cinstit sa știu și eu unde e problema și dacă exista o problemă, sau doar o înțelegere proasta din lipsa de comunicare?

Dar eu nu merit efortul, mai bine se calmeaza singur, eu doar sa tac!

„Taci măcar pana îmi trece, lasă-mă să mă calmez” și e clar ca asta trebuie sa fac pentru ca după cum da cu pumnii în masa nu sta prea grozav cu nervii nici el. Deci tac. Tac sa nu-i fac rău. Dar oare el înțelege de ce am tăcut?

Asta îmi amintește de bărbatul care, după ce l-a carat câteva ore nevasta cu ea după cumpărături, s-a aruncat de la etaj. Doamne!!! Ce stresati mai sunt bărbații ăștia! O fi fost tot lipsa de comunicare, sau i-o fi zis: „Femeie, nu mai pot. Mă duc la fotbal cu băieții, sau oriunde altundeva” și a ales geamul de s-a aruncat.

Ehei, uite ca mi-a trecut nitel și mie frigul, m-am mai liniștit.

Nimănui nu-i pasa de nimic. Fiecare se calmeaza cum știe el mai bine și mâine își vede de viața tot la fel, cum știe el mai bine, contează ca apucam sa strigam ca din fuga unul către altul „hai lasa, ne mai auzim, tinem legaturaaaaa….”

Gata, el a adormit, cum reușește sa meargă nervos la culcare(?), rămâne pentru mine un mister.

Eu m-am calmat, dar n-am pic de somn pentru ca mi-e clar, nici mâine nu vom rezolva problema la rece. Mâine v-a tacea el toată ziua , să-mi dea de înțeles ca e supărat și n-am decât sa fac ce vreau, iar poimaine vom încerca sa vorbim, dar doar cât sa știm pe unde trecem sa nu ne ciocnim unul de altul. Poate săptămâna viitoare sa icercam sa lasam garda jos și să intram încet în normal, adică la normalitatea pe care am experimentato deja, nu atingem subiecte care ard, pe principiul „problemele nediscutate s-ar putea sa nu mai fie probleme, sa dispară așa …, pur și simplu”.

Cam așa ar putea decurge monologul unui om, mă rog…., femeie. Că se zice ca femeia nu-i om.

*VA UREZ  SARBATORI CU PACE SI LUMINA!!! Să nu uităm ce sărbătorim de Crăciun şi să lăsăm bucuria naşterii lui Hristos să răzbată prin colind până la sufleţelele  noastre.

http://www.youtube.com/watch?v=5Tshp1ru7jg

4 răspunsuri la „monologul unui om, mă rog…., femeie

    • Grea dar frumoasa atata timp cat nu sufera terta persoana de pe urma „carmuirii” noastre de capitan 😉
      M-am amuzat putin cu o nuca grea, cum s-ar zice
      Adevarul e ca in prag de sarbatori se aglomereaza atatea incat motive de neintelegeri apar la stresul zilei, important e sa incercam sa ramanem in spiritul sarbatorilor de iarna, sa iertam si mai ales sa iubim
      Sarbatori frumoase!

Lasă un răspuns

