din „Jurnalul fericirii”

„Dumnezeu dă mâini, dar nu construieşte poduri”

Dacă ni se cere imposibilul şi să ne îndumnezeim, înseamnă că ni se cere să facem şi minuni, la rîndul nostru.

– Înţelepciunea popoarelor de mult a înţeles că între prostie şi credinţă e o prăpastie.

Proverbul german: Dumnezeu ajută pe marinar la vreme de furtună, dar timonierul trebuie să fie la cîrmă; proverbul englez: Dumnezeu dă mîini, dar nu construieşte poduri; proverbul danez: Dumnezeu hrăneşte păsările care dau din aripi; proverbul ceh: cel căruia Dumnezeu i-a descoperit locul unde se află o comoară trebuie s-o scoată singur din locul acela; proverbul basc: Bunul Dumnezeu e bun, dar nu-i prost. Ioana d’Arc: să trudim, Dumnezeu va trudi.

– Dacă ni se cere imposibilul şi să ne îndumnezeim, înseamnă că ni se cere să facem şi minuni, la rîndul nostru: să prefacem apa de rînd în vin ales; sărăcia pămîntului în belşug; scaieţii, ciulinii şi pălămida în roade şi trandafiri; meschinăria în mărinimie, neîncrederea în voioşie; nepăsarea în bunătate samarineană; făţărnicia şi legalismul în dragoste şi flacără; cîrciuma în castel şi bordeiul în salon. Prin purtările şi prin strădaniile noastre.

(Nicolae Steinhardt, Jurnalul fericirii, Editura Mănăstirii Rohia, Rohia, 2005, pp. 358-359)

 

 

*www.doxologia.ro/cuvinte duhovnicesti

4 responses to “din „Jurnalul fericirii”

  1. Eu stiu una si buna…Iisus ne spune cea mai mare porunca, dupa parerea mea. Repet ne „spune”, nu ne porunceste imperativ, cu toate ca adresandu-se noua, este mai mare nesimtirea sa nu-l ascultam.
    Mai mult decat atat …ne indeamna s-o facem fara alte explicatii., ceea ce inseamna ca este in puterea noastra, altfel nu ne-ar fi cerut-o…
    ” SA VA IUBITI UNII PE ALTII „ASA” CUM V-AM IUBIT EU !!!”
    Adica sa iubim cu iubirea de care era capabil Iisus?! Desigur, deoarece iubirea este una singura… numai nebunia noastra a fragmentat-o in iubire de mama, tata, frate, copil, ruda, sotie/sot, prieten/prietena ?! In realitate HABAR n-avem ce este IUBIREA. Din nefericire indemnul Hristic este „rara avis”, este ascultat doar de foarte, foarte putini oameni. Vreti proba…?! Priviti lumea…
    N.B.
    Chestiunea Indumnezeirii, este asa…ca fluieratul prin cimitir…sa ne facem curaj…

  2. Asta numesc eu arta pervertirii cuvintelor si a deturnării sensurilor. Pe mine nu ma deranjeaza daca pe tine asta te „ELIBEREAZA” si nici nu cred sa sminteasca pe cei ce din cand in cand mai trec pragul acestei casute virtuale, pentru ca toti sunt oameni frumosi incorsetati (stiu ca-ti place cuvantul) in aceleasi valori morale.

    • Sa fii tu iubit la cati „intelecti” ca tine au incercat sa-mi treaca pragul.😀 Te-am lasat cat te-am lasat, dar la mine nu tine mult minciuna, aici e loc pentru oameni frumosi. Te-am citit, ne-am cunoscut, mai mult din jignirile pe care mi le-ai adresat, asa ca daca nu vrei nu mai trece pe aici, nu de alta, dar nu te-ai simti comod sa cobori la nivelul nostru.
      Ramai la yoga. Pe bune, nu te mai obosi cu ortodoxismul, ca asta repede nu se va „moderniza”.

Lasă un răspuns

