Pricesne ortodoxe

https://www.youtube.com/watch?v=GVlO_e4tbLA

Am selectat si versurile catorva pricesne poate mai putin cunoscute din acest videoclip.

Maica Domnului Iisus

(Traian Dorz)
Intrarea-Maicii-Domnului-Biserica-5Maica Domnului Iisus,
Crin al Cerului de sus,
Rai al sfintei curăţii,
binecuvântată fii!

Maica Domnului Hristos,
dar al gândului duios,
floarea zărilor cereşti,
binecuvântată eşti!

Maica Marii Îndurări,
chip al sfintei ascultări,
Taina sfintei profeţii,
binecuvântată fii!

Maica Domnului Hristos,
rod al Duhului Frumos,
mila inimii-omeneşti,
binecuvântată eşti!

Maica Domnului Iisus,
rugătoarea noastră Sus,
te cinstim, supuşii fii,
binecuvântată fii!

Priceasna o gasiti in videoclip la minutul 20,07, dupa care urmeaza  asa zis-a” „Cântarea orbului” … O cânta un orb din scripcă si din gură. Era din Pipirig, da’ a murit” dupa spusele parintelui Paisie.

Moarte, moarte nemiloasă,
Tu pe toti îi scoti din casă.
De-ar fi tânăr sau bătrân,
De-ar fi slugă sau stăpân,
De-ar avea el tot pământul,
Tu îi pregătesti mormântul.
De-ar trăi el cât de bine,
Nimeni nu-l scapă de tine.
La unii vii cu masina,
La altii plivind grădina,
Iar la unii vii asa,
Că le opresti inima.
Si chiar, în definitiv,
La toti vii cu un motiv.
Si fără motiv de vrei,
Tot mai vii si tot mai iei.
Vai, te rog, moarte, plângând,
De-i veni cât de curând,
Te rog să nu vii mânioasă
Să mă tai cu a ta coasă
Nici să-mi pui ‘n al tău pahar
Vreun medicament amar,
Ci, c-un ciocănas usor,
Să mă dezlegi încetisor
De la cap pân’ la picioare
Să-mi vindeci rana ce mă doare.
Că medicamentul ti-i bun,
N-am cuvânt ca să ti-l spun.
Si ciocănasul tău îi sfânt,
Că mă desparte de pământ.
Si asa să fii de bună
Să mă mângâi cu-a ta mână
Gura ta cea vesnic dulce
Să-mi dea voie să-mi fac cruce
Si cu gura să pot spune
Cea din urmă rugăciune.
Lacrimi multe să îmi lasi
Ca să-mi ude-ai mei obraji
Si să-mi spăl al meu păcat
Cu care pe Domnul am supărat.
Si asa, cu lacrimi multe,
Maica Domnului să-mi ajute
De trup să mă despart usor
Si cu liniste să mor.
Iar îngerasul lui Hristos
Să s-arate bucuros
Să-mi zică: „Hai, dragul meu,
Să te duc la Dumnezeu”.

La minutul 58,25 o alta priceasna frumoasa :

Preamilostivă Maică, al milei sfînt izvor,
Nădejdea mântuirii, scăparea tuturor,
La Tine vin cu lacrimi, când sunt îndurerat,
La mila Ta, Măicuţă, cu grea durere cad.

Că cine plânge oare, în jale şi-n nevoi
Şi suferă durerea, alăturea de noi ?
Doar inima de mamă cu sufletul curat,
Pentru copil îndură, durerea ne’ncetat.

Fecioara cea mai sfântă şi Mama lui Iisus
Şi Maica tuturora , a noastră-n ceruri sus,
Tu suferi pentru lume, cu noi eşti în nevoi,
Tu eşti în suferinţă, alăturea de noi.

Copilul la durere, sărman şi necăjit,
De inima de mamă se simte ocrotit.
Că mama îi nădejde , izvor de mângăieri,
Când ei îi spui durerea, recapeţi noi puteri.

Cu lacrimi de durere Te chem neâncetat,
Să nu ne laşi la demoni, să nu ne laşi în iad.
O ,..inimă de mamă, auzi durerea mea,
Cand sunt sarac si singur, te rog nu ma lasa!

Îndură-te şi-ascultă, pe robul tău smerit,
Că iată ştiu credinţa şi-s tot nepocăit,
Tot stăpânit de patimi,tot fără de iubire,
Tot aprig în cuvinte şi plin de clevetire,

Îndură-Te de mine,Te rog Stăpâna mea
Că vin cu pocăinţa, din nou în faţa Ta,
Eu cel lipsit de fapte şi tot ce este bun.
Ascultă-mi rugăciunea smerită şi acum.

La inima de mamă la îndurarea Ta,
Fecioară Preacurată alerg, nu mă lăsa,
Tu roagă-l pe Stăpânul, pe Bunul Fiul Tău,

Si scoate ortodocsii din tot ce este rau!

Urmeaza apoi (1.04. 13) o alta priceasna deosebita  Prea Sfanta Maica si Fecioara, versurile apartin Sf. Ioan Iacob  Hozevitul de la Neamt :

Prea Sfanta Maica si Fecioara
Nadejdea sufletului meu
Tu esti a mea mijlocitoare
La milostivul Dumnezeu

De n-ar avea in ceruri lumea
Rudenie de pe pamant
Atunci ar fi pustie lumea
Asemenea unui mormant

De nu erai tu primavara
A veacului intelenit
Ar fi ramas de-a pururi iarna
Si Soarele n-ar fi zambit

De n-ai fi revarsat tu zorii
Peste pamantul adormit
Atunci umbra cea de moarte
Ar fi ramas fara sfarsit

Iar astazi prea curata Maica
Cand toti ne-am abatut la rau
De nu te vei ruga fierbinte
Ne paraseste Fiul tau

Trimite semn de pocainta
Norodului nedumerit

Versuri Prea Sfanta Maica si Fecioara Nadejdea sufletului meu
Versuri Cantece Crestine Ortodoxe

Si adu-l iarasi la credinta
Pe sufletul cel ratacit

Dezleaga prea curata Maica
Catusele ce n-or rodi
Si daruieste-le rabdare
Crestinilor napastuiti

Dezleaga, prea curata Maica
Catusele celor robiti
Si daruieste-le rabdare
Crestinilor napastuiti

 

Un post binecuvantat tuturor!

 

 

Lasă un răspuns

