Poeţi Străini

Fotografia postată de Il Profumo dei Sogni Lontani.(imagine : https://www.facebook.com/Ilprofumodeisognilontani/)

Ceata, vînt, zapada si tacere,
Raza lunii fîlfîie tacut.
Inima c-o molcoma durere
Îsi aduce-aminte de trecut.

Spulberat, omatul se despica.
Pe-asa luna, eu, pe-ascuns iesit.
Îndesîndu-mi cusma de pisica,
Casa parinteasca-am parasit.

Iarasi sunt în locurile mele.
M-au uitat? Sau minte ma mai tin?
Stau mîhnit, ca un gonit de rele,
Reîntors la vechiul meu camin.

Cusma mi-o framînt fara cuvinte,
Sufletul prin gînduri mi-l desir.
De bunicii mei mi-aduc aminte
Si de-nzapezitul cimitir.

Toti vom fi acolo… Poti sa sameni
Viata ta cu rîs sau cu tumult…
Pentru asta trag asa spre oameni
Si-i iubesc pe toti atît de mult.

Pentru asta inima mi-i moarta
Cînd privesc al anilor prapad…
Vechea casa c-un dulau la poarta,
Parca stiu ca n-am s-o mai revad.

Ceata, vînt, zapada si tacere – Serghei Esenin

Fotografia postată de Impressionismo  Luce &  Colore.(Gustave Caillebotte 1848-1894)

Acum trei luni în urmă-au dat
Primele vifore-n zăpadă
Și cotropiră înfuriat
Neocrotita mea livadă.

Atunci în minte socotii
Din zăvorârea-nsingurării
Cu, despre iarnă, poezii
Voi umple-albumul primăverii.

Dar fleacurile-au năvălit
Ca-n munți lavine de omături
Și, iarna, cât n-am socotit,
Trecu jumate pe alături.

Atunci, de ce, am înțeles
Ea din ninsorile buiestre
Rupând cu fulgii bezna des
Trăgea cu ochii prin ferestre.

„Grăbește-te!” spunea ca-n gând
Cu buze-albite-n ger sălbatec,
Iar eu, creioane ascuțind,
Glume făceam neîndemnatic.

La masă cât pe vise pus
Mă mângâiam cu-o amânare
Precum veni iarna – s-a dus
Greoilor avertizare.

După întrerupere – Boris Pasternak

http://poetii-nostri.ro/serghei-esenin-ceata-vint-zapada-si-tacere-poezie-id-10127/

Lasă un răspuns

