Rugăciune pentru ajutor la examene

Rugăciune către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu (pentru ajutor la examene)

E perioada diferitelor examene şcolare pentru cei tineri. Le punem la îndemână o rugăciune către Maica Domnului spre luminarea minţii:

Maica_Domnului__TanguitoareaPreasfântă Stăpînă Născătoare de Dumnezeu, Casa pe care Înţelepciunea lui Dumnezeu Sieşi Şi-a zidit-o, Dătătoarea darurilor duhovniceşti, ceea ce de la cele lumeşti la cele mai presus de lume mintea noastră o înalţi şi pe toţi la cunoştinţa Adevărului îi ridici!

Primeşte puţina rugăciune a nevrednicului robului tău, care cu credinţă şi smerenie mă închin în faţa Preacinstitei Tale icoane şi cu umilinţă te rog: Dăruieşte bună sporire minţii mele,luminează-mă cu lumina cunoştinţelorîntăreşte-mi memoriadă-mi priceperea cuvenită şi pune în gura mea cuvânt spre răspuns bun, ca înstrăinat fiind de deşertăciunea pământească şi slava deşartă să mă înalţ cu mintea şi cu inima spre cele nepieritoare şi veşnice.

Pentru rugăciunile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu şi ale Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, milueşte-ne pe noi. Amin !

http://ltcorastie.wordpress.com/2009/06/23/rugaciune-catre-preasfanta-nascatoare-de-dumnezeu-pentru-ajutor-la-examene/

2. Rugăciunea părinților pentru ajutor copilului la examen

Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu cel viu, ajută-l pe copilul acesta (numele) să trea că cu bine această încercare ce îi stă înainte. Cel ce ne-ai cerut să fim înţelepţi caşerpii şi blânzi ca porumbeii, luminează-l pe robul tău (numele) să înveţe ceea ce trebuie ca să fie bine pregătit la examenul care îl aşteaptă.

Tu ştii ce e bine şi ce e rău. În mâinile Tale sunt vieţile noastre. Noi, crezând că este de folos acestui copil să iasă încununat din această încercare, Te rugăm să arăţi şi de această dată puterea ajutorului Tău. Dar să nu fie după voia noastră, Doamne, ci după voia Ta cea sfântă, că Tu îl iubeşti mai mult decât noi şi ştii ce-i este cu adevărat de folos.

Doamne, ajută-l pe robul Tău (numele) să nu caute gloria lumească, ce este degrab trecătoare, ci să caute vieţuirea curată şi sfântă, ca să dobândească Împărăţia cerurilor.

Vieţile oamenilor sunt pline de încercări. Ce folos vom avea dacă vom câştiga bunătăţile vremelnice, de nu le vom dobândi şi pe cele veşnice? Ce folos vom avea de ne va lăuda lumea aceasta, dacă faptele noastre nu sunt bineplăcute Ţie?

Ajută-ne, Dumnezeule, ca numai la Tine să căutăm împlinirea noastră şi să preaslăvim în vecii vecilor Numele Tău cel Sfânt. Amin.

Pentru rugăciunile Sfinţilor Părinţilor noştri, Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, milueşte-ne pe noi. Amin !

Sursa: http://www.crestinortodox.ro

http://www.youtube.com/watch?v=ko4pbBr5EeQ

http://blog.manastirealipnita.ro/invataturi/58-povatuire-despre-ceea-ce-trebuie-facut-inaintea-examenelor-

5 răspunsuri la „Rugăciune pentru ajutor la examene

  1. Uite… o intrebare care imi tot vine in minte de ceva vreme…

    Vad o gramada de oameni care se roaga. Unii mai religiosi, altii mai putin – oricum nu asta conteaza.

    Parerea mea este insa ca Dumnezeu (al oricarei religii o fi el – discut aici ca principiu, nu aplicat pe o religie anume) nu te ajuta pe pamant. Daca te-ar ajuta ar cam insemna ca iti ia responsabilitatea care vine din liberul arbitru. Si atunci pentru ce te-ar mai judeca dupa? Nu stiu, poate gresesc, dar cred ca aici pe pamant suntem doar ca sa “sustinem un test”, suntem pe cont propriu si suntem responsabili pentru deciziile noastre (fie ele bune sau rele), iar de platit pentru ele platim atat aici (prin efectele faptelor noastre), cat si dincolo, la judecata.

    In cazul de fata, chiar cred ca in loc sa spuna rugaciuni pentru examene, scolerii in cauza mai bine ar pune mana pe carte si ar invata ceva in plus, pentru ca la examen ma indoiesc ca o sa intervina Dumnezeu sa “pice pe subiect”. Cum la fel de tare ma indoiesc ca Dumnezeu se va implica in soarta meciului Steaua – Dinamo, indiferent de cat de mult se roaga suporterii din ambele tabere.

    Tu, ca persoana mult mai implicata si mai cunoscatoare intr-ale religiei, decat agnosticul de mine, ce parere ai?

  2. Ooo, Bogdane, ce onoare! Chiar mă întrebam ce mai faci tu „agnosticule ” ? Sper că n-o să zici acum că încurajez lenea şi chiulul. Iar liberul arbitru iţi aparţine, ai aici rugăciunea, dacă vrei o foloseşti, dacă nu, nu. Alegerea îţi aparţine.
    Uneori cel mai mare ajutor este să ştii să-l ceri.
    Îmi era dor de tine prin lumea blogosferei.
    Înainte de a teologhisi, vorba lui Petre Ţuţea, vreau să te salut cu „Hristos s-a Înălţat” şi să-ţi urez un bine ai revenit!
    Nu sunt eu în măsură să-ţi limpezesc îndoielile, dar hai să încercăm să facem absolutul accesibil spiritului omenesc prin rugăciune.
    ” Fă tu primul pas , şi Dumnezeu va face apoi zece împreună cu tine ! ” ( Sfântul Isaac Sirul ).
    Dacă vrei să intrăm în polemici, aşi putea să-ţi spun că o mare importanta o joacă conştiinţa curată, dacă simţi că n-ai trişat şi mergi cu conştiinţa împăcată în faţa lui Dumnezeu (că ai învăţat atât cât a depins de tine) poţi nădăjdui într-un un mic, dar deloc neînsemnat ajutor (să rămâi cu mintea limpede şi să dai răspuns bun, căci o să pui pe seama ghinionului dacă o să-ţi aminteşti după ce ieşi din examen ). Dar cu siguranţă că nu se pune problema la modul simplist, „dă-mi Doamne” si ţi se dă, Dumnezeu nu-ţi toarnă mintea cu pâlnia în cap, lucrurile nu se reduc la nimicuri dificile.
    Sunt multe exemple biblice care fac referire la rugăciune: „Toate câte le veţi cere prin rugăciune , să credeţi că le veţi primi , si vi se vor intâmpla vouă ” ( Mc. 11 , 24 ) . ” Adevar , adevar zic voua : De veti cere ceva de la Tatal in numele Meu , va va da voua ” ( Ioan 16 , 23 ) . ” Sa nu va impovarati cu nici o grija ,ci in toate lucrurile , cererile voastre sa fie aratate lui Dumnezeu prin rugaciune si inchinaciuni unite cu multumiri ” . ( Filip. 4 , 6 ), dar tu imi ceri sa-ti vorbesc dincolo de orice religie, ori sti ca nu-i posibil, pentru că eu simt ca orice creştin ortodocs şi nici nu pot să-ţi împărtăşesc trăirile mele decât verbal, oricât de mult aşi vrea nu te pot face să simţi în locul meu, aşa cum nici eu nu pot să simt ce simţi tu, putem doar să empatizăm.
    Ceea ce ştiu sigur este că rugăciunea nu are cum să aibă nici cea mai mică putere dacă o adresezi unui „Dumnezeu al oricărei religii o fi”.
    Cred că ar trebui să facem în aşa fel rugăciunea încât să nu simţim că vorbim de unul singur, ci că la capătul rugăciunii noastre stă însuşi Dumnezeu .
    Dacă ai răbdare să urmăreşti filmuleţul , dincolo de a fi doar o istorioară cu tâlc, ar fi interesant de meditat asupra lui.

    Iartă-mă, dar îmi simt ochii obosiţi şi nu pot sta prea mult. Vreau doar să te încredinţez că mi-a făcut o reală plăcere să te simt prin preajmă Bogdane. Să ai o zi frumoasă şi să auzim doar de bine!

  3. Cu adevarat s-a inaltat!

    Wow… eram singur ca nu ma mai tii minte… chiar sunt surprins. 😉

    Revenind la ce spuneam… nu zic ca nu vad rostul rugaciunii, doar ca o vad la un nivel mult mai general… care sunt peste puterile noastre… de exemplu inteleg rugaciunile pentru iertarea greselilor, rugaciunile pentru sanatate / fericire / liniste / pace. Nu cred insa in rugaciunile punctuale, pentru lucruri imediate, care tin strict de noi – de genul „da Doamne sa imi pice Ion la romana” sau „da Doamne sa dea Steaua gol la faza asta” sau „da Doamne sa-mi iasa numerele la sase din patrus’noua” – mai ales cand rugaciunile astea se bat cap in cap cu altora care vor sa pice Miorita, sa dea gol Dinamo sau sa iasa alte numere la sase din partus’noua.

    Si da cred ca am ajuns sa baghetelizam prea mult rugaciunile – ne rugam pentru toate nimicurile si asteptam ca Dumnezeu sa ne rezolve probleme pe care am putea usor sa le rezolvam singuri, cu putin efort.

    Iar despre „Dumnezeul oricarei religii o fi” s-ar putea sa mai fi vorbit – parerea mea e ca nu sunt suficient de inteligent / cunoscator sa pot decide care religie e cea corecta si care sunt cele gresite. De aceea am ales sa nu fiu un fanatic sau un practicant al niciuneia din religii, ci doar sa cred in ideea generala de „fa bine, nu fa rau” care este prezenta in toate. Cred ca e varianta care imi da cele mai multe sanse la judecata de apoi, indiferent care din religii se va dovedi in acel moment sa fi fost cea corecta.

  4. Bogdane, sunt eu mai cu câţiva ani în plus la desagă, dar nu te-am uitat. 😉
    Nu intreb pe nimeni despre credinţa lui. Aici e un colţ, în care uneori te retragi, alteori ii treci pragul fără să dai socoteală când pleci de ce pleci si cand vii de ce vii. Eu insami fac la fel. Uneori intru in joc de slovă caldă , alteori mă mulţumesc să vă transmit stările mele sufleteşti printr-o simplă imagine, icoană sau o piesă muzicală.
    Nu ştiu mai mult decât probabil ar trebui să ştiu şi cu siguranţă fac mai puţin decât ar trebui să fac sau aşi putea face dacă mi-aşi drămui mai bine priorităţile. Nu sunt prea ordonată şi las lucrurile să curgă de la sine uneori, de aceea probabil urmăresc cu interes jurnalul tău. Mereu mai avem de învăţat câte ceva unii de la alţii. Eu stau ceva mai slab la capitolul „dare de seamă”. 🙂
    Iţi doresc să poţi face cât mai mult bine , iar felul în care alegi să trăieşti îţi aparţine, fără a fi habotnică eu am ales să ştiu de partea cui sunt încă de aici , iar dincolo să accept judecata după credinţa şi religia mea.
    Numai bine, om frumos!

Lasă un comentariu